Tilbage til billeder               Tilbage til ferie 2004

Lørdag d. 17/7-04

I dag stod det på Whale watching. Vi skulle være der kl. 10.45, så vækkeuret ringede 08.30. Vi fik morgenmad ovre på den samme restaurant, som vi havde fået aftensmad på aftenen inden. Det bestod af pandekager, pølser, brasede kartofler og hvad der ellers hører sig til en rigtig canadisk morgenmad.

Da vi var kommet ombord på den lille båd, sejlede vi ud på Stillehavet. Det første holdt var ved en lille ø, hvor der var en ørnerede med 2 små unger, hvoraf den ene unge kun havde lært at flyve. Guiden fortalte at fiskeørnene har et vingefang på 2 meter, når de er fuldvoksne, og at de er 3-4 år inden de får deres hvide hoved. De lever parvis altid og bliver ca. 25 år. Hvert år kommer de tilbage til den samme rede, så reden bliver større og større for hvert år, fordi de forer reden med et nyt lag hver gang. Vi sejlede lidt videre med fuld fart. Det gik så hurtigt, at alle fik rigtig flot hår. Næste stop var ved nogle søløver. Der blev knaldet en masse billeder af, fordi båden gyngede sådan, og vi skulle være sikre på, at der var nogen der duede. Guiden fortalte her, at søløverne kunne veje helt op til 1 ton, når de var fuldvoksne. Rundt omkring den lille klippeø, hvor sælerne lå, svømmede der nogle søpapegøjer rundt. Efter et langt kig på søløverne, gik det med fuld fart ud til hvalerne. Det var gråhvaler vi så. Der var i alt 22 hvaler, hvilket der var nogle forsker der havde fundet ud af, for ikke ret lang tid siden. Da vi havde set gråhvalerne, sejlede vi videre helt ud på det åbne Stillehav. Vi håbede på, at kunne komme til at se pukkelhvaler og spækhugger, men der var desværre ingen af delene derude. Så vi sejlede ind mod land igen. Sejlturen varede i alt 3 timer.

Om eftermiddagen kørte vi ud til Stillehavet og dyppede vores tæer. Vi havde ikke lige fået badetøjet med, men der var ellers rigtig mange, som var ude at bade ved stranden. Efter strandbesøget kørte vi lidt videre. Vi kom ud til en regnskov, hvor vi gik en tur på godt 1 km. igennem skoven. Der var lavet en træbro igennem hele skoven, som man skulle gå på. Derefter var vi inde at spise restaurant, hvor Cecilia glemte sin Diddl, hvilket vi først fandt ud af, da vi kom hjem på hotellet igen. Da vi kom hjem var kl. ved at være mange, så Cecilia gik i seng, vi spillede kort og mændene gik ud for, at få sig noget kaffe.